JobRotary verwelkomt Rotary Roosendaal-Donkenland als nieuw lid

Tijdens een inspirerende bijeenkomst van District 1610 in Etten Leur werd de Rotary Club Roosendaal-Donkenland geïntroduceerd bij JobRotary. Het was in de workshop Vocational Service dat verschillende concrete voorbeelden werden besproken over het inzetten van beroepsmatige expertise. Jan Manders, bestuurslid van JobRotary, deelde enthousiast hoe Rotarians werkzoekenden begeleiden naar nieuwe kansen op de arbeidsmarkt. Dit verhaal raakte Ronald Reunis van de Rotary Club Roosendaal-Donkenland, die besloot om verdere stappen te ondernemen en JobRotary binnen zijn club te introduceren.

Foto: mentoren Jobrotary Roosendaal Donkenland
Frank Voermans, Tom van den Akker, Frans Maas, Ronald Reunis

Het bevlogen betoog van Reunis resulteerde in het besluit van de club om zich aan te sluiten bij JobRotary. Enthousiaste leden met relevante ervaring en interesse meldden zich aan om zich in te zetten voor dit initiatief. Sindsdien heeft de Rotary Club Roosendaal-Donkenland zich officieel aangesloten bij JobRotary en zijn ze begonnen met het aanbieden van hun diensten, onder leiding van een coördinator en drie mentoren.

De club ziet JobRotary als een uitstekende invulling van Vocational Service en heeft als doel om kandidaten te ondersteunen door ze een duwtje in de rug te geven. Hierbij kan het uitgebreide netwerk van de club worden ingezet om de kansen van werkzoekenden te vergroten.